A BioShock című játékról
A BioShock egy FPS (first-person shooter) videojáték, amelyet a 2K Boston/2K Australia (korábban Irrational Games) fejlesztett, Ken Levine játéktervező vezetésével. A játék PC-n és Xbox 360 konzolon játszható. 2007. augusztus 21-én jelent meg Észak-Amerikában, majd három napra rá Európában és Ausztráliában. Egy évvel később Playstation 3 konzolon is tiszteletét tette.
A játék kifejezetten pozitív kritikákat kapott, melyek leginkább a „moralitás-alapú” törtnénetvezetést, a részletesen kidolgozott környezetet és az Ayn Rand-inspirálta világot emelték ki, melyre az objektivista-disztópia jellemző.
A játék egy alternatív 1960-ban játszódik, ahol a játékos egy repülőgép katasztrófa túlélőjének, Jack-nek a bőrébe bújhat, akinek be kell járnia Rapture világát, és túl kell élnie az azt benépesítő mutáns lények és mechanikus robotok támadását. A játék ötvözi a szerepjátékokban megszokott lehetőségeket és a túlélő-horror játékok hangulatát.
A BioShock egy FPS játék kalandjáték elemekkel vegyítve, hasonlóan az elődnek tekinthető System Shock 2-höz.
A játékos Jack szerepében járja a pályákat és begyűjti az azokban található fegyvereket, lőszereket, elsősegély csomagokat, és plazmidokat, amelyek olyan természetfeletti tulajdonságokkal vértezik fel, mint a telekinézis vagy az elektromos sokkolás képessége, így hatékonyan veheti fel a versenyt az ellenfelekkel. A víz alatti világ épületeiben biztonsági rendszerek is üzemelnek. Ezek két fő összetevője a biztonsági kamera és az elhárító rendszer részét képező automatizált félintelligens fegyverek, mint a telepített gépágyúk és a mini helikopterhez hasonlító, repülő, fegyveres őrrobotok. A biztonsági rendszerekkel való elkerülhetetlen összeütközésnek kétféle megoldását nyújtja a játék. Egyrészről lehetőség van az elhárító egységek fegyveres megsemmisítésére, másrészről pedig módot ad az eszközök rövid kiiktatását követően azok buherálására. Ezt nevezik a játékban hackelésnek. Ez az eljárás egy minijáték formájában jelenik meg, ami leginkább a Pipe Dream nevű videójátékhoz hasonlít. A hackelés arra szolgál, hogy a rendszer elemeit (kamerákat, robotokat, lövegeket) a játékos a saját oldalára állíthassa. Ez a módszer az épületekben található egyéb békés célú automatákon is alkalmazható, így különböző előnyökhöz juthat a főszereplő (például alacsonyabb árak), de ugyanígy törhetők fel a széfek és bizonyos biztonsági zárak is.
A játékban beszerezhető fő erőforrások az úgynevezett ADAM, az EVE, és a pénz. Az ADAM mutagén anyag, amely genetikai változásokat eredményez. Az ADAM egységei (egyfajta fizetőeszközként) plazmidokra, EVE-re és egyéb genetikai mutációkra válthatók a pályákon található "Gatherer's Garden" automaták használatával. ADAM-hez kétféleképpen juthat a játékos. Mindkét esetben szükség van arra, hogy a Little Sister-eket (Kishúgokat) meg tudja közelíteni a főhős. Ehhez először ki kell iktatnia a Kishúgokat védő "Big Daddy"-ket (Nagybácsikat), akik nem mások, mint nagyon erős páncélzattal, jó reakcióidővel és kifejezetten nagy mozgékonysággal rendelkező, mélytengeri búvárruhát viselő robusztus felépítésű testőrök. A Nagybácsik két típusa: "Rosie" (szegbelövővel felfegyverzett Nagybácsi) és "Bouncer" (nagy méretű kézi fúrógéppel fegyvegyverzett Nagybácsi). Az EVE (a szerepjátékokban megszokott varázspontokhoz hasonlóan) az aktív "plazmid" üzemanyagaként szolgál, és szintén automatákból vásárolható pénzért, vagy a pályák különböző pontjain találhatók elrejtve. A játékos ezen kívül fegyvereket és egyéb eszközöket is megvásárolhat, de akár "kivásárlásra" is használhatja pénzét, ami nem más, mint a biztonsági rendszer elemeinek "lefizetése".
A Kishúgokkal való találkozás rejti a játék morális dilemmáját. Mivel a játékos - a Nagybácsik megsemmisítése után - két lehetőség közül választhat az ADAM megszerzésére. Az egyik lehetőség, hogy a kislányt "megműti" a főhős, így szerezve meg azt a szervet, amely az ADAM-et katalizálja a testében, ez a gyermek halálával és a maximálisan kinyerhető mennyiségű mutagén megszerzésével jár. A másik lehetőség a kislány felszabadítása. Ilyenkor a védtelen alany igazi gyermekké alakul és kevesebb ADAM lesz az eredmény. Ugyanakkor már a történet elején ígéretet kap Jack arra, hogy ha megmenti az alanyokat, akkor később jutalmakban részesül. A döntés nagyban befolyásolja a játék végkifejletét és nehézségét, révén a mutagén anyagnak köszönhetően válik a főszereplő hatékonyabb harcossá.
(Forrás: Wikipedia)
Windows XP (Service Pack 2-vel) vagy Windows Vista
Minimum gépigény:
Processzor: Pentium 4 2.4GHz Egy magos processzor
RAM: 1GB
Videokártya: Direct X 9.0c kompatibilis videokártya 128MB RAM-al (NVIDIA 6600 vagy jobb/ATI X1300 vagy jobb, belértve a ATI X1550-at is).
Hangkártya: 100% direct X 9.0c kompatibilis hangkártya
Merevlemez: 8GB szabad terület
Ajánlott gépigény:
Processzor: Intel Core 2 Két magos processzor
RAM: 2GB
Videokártya: DX9: Direct X 9.0c kompatibilis videokártya 512MB RAM-al (NVIDIA GeForce 7900 GT vagy jobb). DX10: NVIDIA GeForce 8600 vagy jobb
Hangkártya: Sound Blasterż X-Fi™ series (Optimalizálva a Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0-re vagy EAX ADVANCED HD 5.0 kompatibilis hangkártyára)
01. Rapture
02. Medical Pavilion
03. Neptune's Bounty
04. Smuggler's Hideout
05. Arcadia
06. Farmer's Market
07. Fort Frolic
08. Hephaestus
09. Rapture Central Control
10. Olympus Heights
11. Apollo Square
12. Point Prometheus
13. Fontaine -The End-
A végigjátszás 10-20 óra attól függően, hogy mennyire rohansz!
Értékelések (összesítés):
Xbox 360 95.2%
PlayStation 3 94.1%
PC 94.9%
Forrás: www.gamerankings.com
Felfedezhető területek:
Arcadia - Kert és arborétum
Apollo Square - Közlekedési csomópont és Fountain erődítménye
Farmer's Market - A legfontosabb piac
Fort Frolic - Művészetek és szórakozási helyiség
Hephaestus - Energiatermelő üzem
Medical Pavilion - Fő egészségügyi intézet
Neptune's Bounty - Halászat, rakpart
Olympus Heights - Hotelek és lakások
Point Prometheus - A Big Daddy-k és Hugicák születési helye
Rapture Central Control - Andrew Ryan utolsó tartókodási helye
Smuggler's Hideout - Fontaine egyéb cége |