2010.09.25. 15:27, saxicola
A titkok felfedése előtt szeretném pár mondatban bemutatni az első és sajnos egyben utolsó egyjátékos BioShock 2 dlc-t. A letölthető tartalom 2010. augusztus 31.-étől érhető el, egyelőre csak konzolokra. A PC-s változat megjelenési időpontját még nem jelentették be.
A "kiegészítőben" szintén egy Big Daddy ruháját ölthetjük fel, s a történet szerint Tenenbaummal együttműködve fogunk Rapture új területein kalandozni, s célunk az lesz, hogy megszerezzük a diktátortól a víz alatti város egyik kulcsfontosságú területetét. A készítők szerint a BioShock 2 történetének méltó lezárását kapjuk, tehát a alapjáték után fog játszódni a dlc.
A tartalon nem ingyenes, de 800MS pontért vagy 10 dollárért egy kb. 4 órás kalandban lehet részünk.
Térjünk rá a The Cult of Rapture cikkének lényegére.
A DLC macskái:
Azok a játékosok, akik nem csak átrohantak a BioShock 2 pályáin meglepődve tapasztalhatták, hogy szinte minden szinten találni macskatetemeket. A Minerva's Den dlc-ben sem lesz ez másként. Külön érdekesség, hogy minden macska el lett nevezve, méghozzá a számítógépes tudományok egy-egy jelentős alakjáról (aki nem tudná annak elárulom, hogy a dlc a szuperszámítógép technológia körül forog). Charles Babbage, Ada Lovelace és Alan Turing neve is előkerül.
Csigák és a Karla Vákuum Csövek
A Minerva's Den kiegészítőben több ADAM-gyűjtési lehetőséget akartak biztosítani a játékosoknak, ezért azt találták ki, hogy Rapture tudósai kis üvegcsékbe gyűjtötték a csigákat és azokat az asztalukra helyezték. 9 ilyen ADAM csigákat tartalmazó üvegecskét találhatunk meg a figyelmes játékosok. A csigák a macskákhoz hasonlóan neveket kaptak, méghozzá a dlc-t készítők után. 10 ember dolgozott teljes munkaidőben a letölthető tartalmon. Név szerint:
Steve Gaynor: Writer/Lead Designer/Level Designer
Karla Zimonja: Assistant Director/Graphic Artist
Devin St. Clair: Lead Artist
Jeff Fisher: Lead Programmer
Scott LaGrasta: Level Designer
Mario DiPesa: Level Designer
Rinaldo Tjan: Level Artist
Will Armstrong: Gameplay Programmer
Collin Fogel: Modeler
Brandon Pham: Modeler
Felvetődik a kérdés, hogy mi van a csapat 10.-ik tagjával. Ő a Karla nevű vákumcsöveknek adta a nevét.
Spitfire
Sok más játékhoz hasonlóan a Minerva's Den is lehetőséget biztosít a játékon belüli játékra. A szóban forgó játék a Spitfire nevű árkád darab, mely a világ első videójátéka. Külön érdekesség, hogy ha elérjük a maximális pontszámot, akkor jutalmat kapunk. A játék jutalomképernyőjén egy "R" betű és egy pixel golfütő szerepel. Vajon ezek mire utalhatnak?
McClendon Robotics, Brent Hudson és Christopher di Remo
Nem ritka, hogy az ember a barátai nevét is beleszövi a játékba. A dlc egyik jelentős színhelye a McClendon Robotics, mely Zak McClendon-ról, a BioShock 2 vezető tervezőjéről kapta a nevét. Az említett úriember javasolta, hogy a Minerva's Den-ben robotlaborok legyenek.
A dlc-t végigjátszók ráakadhatnak egy Jack McClendon nevű fickó audiónaplójára is, melyben robotizált Hugicákról beszél. Pontosabban csak ilyen hugicák tervezetéről. Ezt a naplót a fejlesztés vége felé készítették el, ezért gyorsan kellett találni egy embert, aki felmondja a hanganyagot. Szerencsére akadt a csapatban egy tehetség Kent Hudson személyében. Kent adta a hangját a Minerva's Den Brent Hudson nevű alakjának is.
Végül essen szó Chris Remo-ról is, akiről „Christopher di Remo” nevezték el. Ő az a Minerva's Den karakter, akinek nevéhez egy rejtett audiónapló tartozik. A napló a McClendon Robotics bemutatótermében található.
R.O.D.I.N
Rapture Központi Számítógépének neve: „The Thinker” (A Gondolkodó). A gép teljes neve nem ilyen egyszerű: „Rapture Operational Data Interpreter Network”. Ebből jön a R.O.D.I.N. mozaikszó. Ez visszatérő célzás Rodin szobrára, a Gondolkodóra, ami a Minerva’s Den előcsarnokában található, és a nagyszámítógép névrokona. Érdemes a mozaikszót alaposabban megvizsgálni: pl. hogyan kell kiejteni? Ez nagyon fontos. Felvetődik a kérdés: Mi lett volna ha egy gondolkodásra képes számítógép technológiája kikerül Raptureből, majd rekonstruálták volna a felszínen 1968-ban. Mihez vezetett volna ez a jövőben?